Страници

събота, 30 януари 2016 г.

Политика?

Капитализъм, комунизъм, еди какъв си изъм... Ясно е, че историческият комунизъм, който наблюдавахме, беше пародия. Въпреки това имаше чисти хора, които в незнанието си за извратеността по върховете, живееха един истински комунизъм. Комунизмът не може да бъде успешен поради бездуховната уравниловка, която налага. Капитализмът също не може да бъде успешен поради бездуховния култ към силата на парите. И в двата режима има добри черти. В комунизма те са следването на идеали и заедността, колективизма. В капитализма свободата и мотивираната конкуренция. Когато липсват обаче принципите на Дхарма, на разумната природа, и в двата, а и в който и да е друг социален строй, неизбежно настъпват задълбочаващи се извращения.

Попитаха ме познавам ли политическите тенденции?! Не, не следя психопатната политика, нямам нужда - виждам, макар и индиректно, резултатите от качеството ѝ. Наистина жалки са постоянно дърдорещите, бистрещи политика мърморковци. Аз се стремя да помогна първо на себе си - често не успявам, твърде грешен съм и имам много да уча и раста. В някои отношения се справям и доколкото и докъдето го мога в себе си, дотам мога да заведа потърсилите помощта ми. Старая се да помогна първо на себе си, за да имам силата да помагам на колкото мога повече хора. Както се казва, глупостта се опитва да спасява и променя света, а смиреномъдрият влага усилията си в промяната на себе си... По-интелигентният търси добродетелите на духа си. Така става пример за много хора, които също запалва с огъня им. Съзнавам, че и това е относителна истина. Но е валидна за тъмната епоха (Кали Юга), в която живеем. В по-добри времена вътрешните добродетели са основата и за външно поетите отговорности.
Учителят Дънов е препоръчвал на учениците си да стоят надалеч от политиката. Дълго се възмущавах на тази насока - не бях съгласен. Сега съм! Защото в Кали Юга в парламентите се кипрят хора-хиени, социопати или явни или едва прикрити зад тънко словесно, манипулативно лустро. Добрият, качествен човек всред такива е като лъв сред хиени. Силен е, но сам в могъществото си и изяждан. Просто проказата на сринатите ценности е огромна. Затова мъдрите съветват в тъмната епоха фокусът да бъде основно във вътрешната работа, конкретния, личен пример и помощ. Има резон!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Здравейте, приятели! В случай, че желаете да ми зададете въпрос и очаквате отговор, моля пишете ми тук в коментарите!