Страници

събота, 26 ноември 2016 г.

Пулс физкултурница ( Пулс фитнес )

 Пулс фитнес на околовръстното

Започнах да ходя в пулс фитнес в София – този на околовръстното и бул, „ България“. В началото просто те заливат с внимание – хостеса те развежда, показва. Залата е добра – пет етажа с много машини, разни тренировки. Е, няма мма, а само един бокс, но… Като цяло, кеф ти силова тренировка, кеф ти за въздух и издръжливост – има избор. Ако не ти се тренира – хоп, в сауната и басейна. Дотук супер.

Снощи отивам аз да се поразкърша, тренирам си с удоволствие. По едно време се зададе момче, което работи в залата:

-          Не можете да тренирате така – казва момчето.  - Това не е спортен екип.

-          Ама, шортите и маратонките ми ги сложих в пералнята, а това са чисти джинси и чисти спортни обувки – казах аз смутено. Действително, панталонките миришеха на прах за пране, а обувките мекички такива, удобни и за тичане и за всичко, по-чисти от пода в залата…

-          Не, не – това са обувки и дънки, не може така – умозаключи фитнес инструкторът и ме подкани да си ходя с жест, показно изразяващ решителното изтичане на невромозъчни клетки в мускулен потенциал.

-          Да, разбирам – казах аз – но, моля ви, днес по изключение съм с този екип, пътувам няколко километра с колата специално за тренировката. Моля ви, нека си довърша поне петте суперсерии! – погледнах аз с блясък в очите, уважение и отворено сърце младия джентълмен пред себе си. Очаквах разбиране. Принципно се доверявам на хората, вярвам в човека, в потенциала и сърцатостта му.

-          Както ви казах, политиката на пулс фитнес не позволява тренировките с такива дрехи! – започна да се понапряга младият мъж, да диша по-сковано и със стиснати челюсти, с все по-металически блясък в погледа.

-          Добре, с какви дрехи? – опитах да проведа интелигентен разговор между предполагаемо интелигентни хора  – ето, това са чисти панталони от памучен плат, от какъвто са повечето спортни клинове. А обувките – ами, това са просто удобни и чисти обувки. Кой за Бога определя кои обувки са спортни и кои панталони стават или не, за тренировка?

-          Господине, моля напуснете залата – все по-настоятелно, с пронизващ поглед и интензивни жестове започна да ме подканя натренираният джентълмен. (1)

-          Добре, но защо? Защото на обувките ми не пише известна марка? Или защото памучните ми панталони не отговарят на клишето в главата ви за марков спортен екип?

-          Моля, напуснете залата, с такива дрехи и обувки не е разрешено да се тренира – продължаваше да повтаря коучът. В този миг започнах да се чувствам като пред аутист, извършващ моторни стереотипии. В случая обаче повторенията бяха вербални. Някакси автоматично бях гласувал доверие на интелигентността и бях предположих, че може да бъде проведен нормален разговор, включващ резонна аргументация… Уви!

Тръгнах си с едно гадно усещане в корема… В тази зала се сключва договор. Преди два дни бях заплатил пълната такса за 18 месеца, за да не се занимавам с плащания всеки месец. Седнах в колата, пуснах на макс техно музиката от радио нова и си тръгнах. При такова случване, ако не бях платил, нямаше и да се върна в тази зала.

Защо се получи така? Като цяло, залата е много добра, девойките мениджъри са интелигентни, приветливи, момичетата от рецепцията са любезни… Какво се случи всъщност? Ясно е, че при липса на експлицитно описание на позволените тренировъчни екипи, няма как подобно отношение да е нормално. О‘к, ако бях предупреден: „Тук се изискват само маркови тренировъчни екипи, от тази и тази известна фирма, на стойност над еди си колко единици …!“ – хубаво, избирайки именно този фитнес, бих се съобразил. В началото на тренировките ми там преди седмица ми бе казано обаче само,че е нужен спортен екип – толкова. Добре, ами ако съм овчар, оставил отвън каруцата, за мен спортен екип могат да бъдат чистите ми цървули и спортните ми шаечни шалвари – защо не?!  Ами ако съм пенсионер, далеч от модните тенденции на овчедушното кифло - кроасанско, стадно мислене и разполагам с екипа си, бил модерен някога, но понастоящем различен в очите на блеещата, съобразяваща се с блеещите тенденции тълпа? Ами ако съм гениален научен работник, който в достъпа до потенциала си е тотално над клишетата на модата, а за мен спортен екип са чистите, но странни за масата люде дрехи? За тези,постоянно сравняващите се и търсещи наливаща в ниската им самооценка оценка на другите, роби на „какво ще кажат хората“ люде. Ами ако съм творческа, а не препоръчваната някаси странно как в този фитнес на сублиминално ниво мутрагенно - бизнес личност? Ако за такава творческа личност спортният екип представлява брезентов чувал, защо не, стига да е приведен до приемливо окултурен вид и чист  -защо не?! Кой, в името на светата индийска крава на тъпоумното немислене, решава кое е подходящ спортен екип, от коя сугестирала с маркетинга и глобалната си реклама марка да бъде и от каква материя да бъде изработен този екип!?

В психотерапията знаем как един уж незначителен симптом, може да даде огромна информация за случващите се динамики зад него. Към какво неизразено и незаявено официално в този фитнес води това грозно случване? Нима е нужно да тренираме единствено в клиширани спортни екипи или да робуваме на стадните представи за такива? Или да ходим на пулс фитнес непременно с коли за над сто хиляди лева, с лъскавите си фенси дрешки и разбира се, след не по-малко от десет процедури лазерна епилация на цяло тяло?!  Ами ако не робуваме на зомби модните тенденции, а се обличаме спретнато и просто удобно, а целите ни са хуманни и целият ни живот е живян в твърде различна светлина? Е, разбира се, да не забравяме татуировките и примитивното мислене „аз и мое“. Разбира се, един пълен с обич, смисъл, култура и призвание живот, като цяло пречи на подобно мислене и тенденции - защо ли ни е?!

Пулс фитнес е добър! Определено споделената по-горе кроасанова (мъжкият вариант на тестен продукт с или без пълнеж) психодинамика може да бъде наблюдавана далеч не само в този фитнес, а повечето от посетителите му са точни момчета и момичета! Както и повечето от служителите му. И все пак, въпросното изгонване ми се случи…

Орлин 


Отговор:
Г-н Баев,
Изключително съм впечатлен от написаното от Вас. Отделили сте време и емоции да ни предадете това, което сте преживели по един наистина живописен начин. За което Ви благодаря. Разказаното от Вас не е продиктувано от неясна никому злоба, нито съдържа така популярния вече за всичко "хейт". За което също Ви благодаря.
Сега на въпросът:
- Инструкторът Ви е направил забележка, следвайки правилата на клуба. Да, разрешено е да се тренира САМО със спортен екип. За мъжете това означава - къси  спортни панталони или долнище на анцуг, тениска с къс или дълъг ръкав (ВСЯКАКВИ ПОТНИЦИ СА ЗАБРАНЕНИ), маратонки или гуменки. 
- Инструкторът НЕ Ви е изгонил от обекта, а Ви е помолил да не тренирате в залата с неподходящо облекло. Иначе казано - да се преоблечете. Ако не носите със себе си спортен екип или сте забравили част от него, Pulse в лицето на онези мили и любезни девойки на рецепция и в офисите Ви предлагат да закупите такъв от нашия спортен магазин на партерния етаж или ако става въпрос за тениска и къси панталони имаме опция да Ви услужим със служебни такива, с които разполагаме точно за такива случаи (след всяка употреба минават химическо чистене, разбира се).
- Инструкторът не Ви е направил забележка, защото екипът Ви не е "марков". За нас е от абсолютно никакво значение кой е производителят на Вашия екип, коя година е произведен, от какъв материал, дали Ви е удобен, модерен, шарен, едноцветен. За нас единствено е важно, когато влезете в Pulse да не се натъкнете на гледката от трениращи с дънки, потници, джапанки, кубинки, боси, чехли, пуловери и каквото още там сте виждали в онова, което представляват другите фитнес зали. За да има ниво на услугата, която сте заплатили. За да има стандарт. 
Не сме го измислили ние. Тези стандарти, както и останалите правила в клубовете Pulse са заимствани от големи международни вериги и са описани за Pulse от немските консултанти, чийто опит ползваме от създаването на клуба. Не може никой да отрече, че в Pulse няма ВИП-ове, няма специално отношение към определени хора или групи. Няма разлика дали сте дошли с Golf 2 или с Porsche, отношението, което ще получите е едно и също. Независимо дали сте със студентска карта за 19 лв или платинена за 150 лв всичко, което ползвате ще е на еднакво високо ниво. Това е и една от основните причини нашите членове да са доволни от Pulse. Другата е, че постоянно, ежемесечно, във всеки наш клуб ние добавяме някаква нова услуга, вкарваме нов безплатен продукт или занимание, разширяваме спортни зони, съблекални, паркинги, доставяме нови уреди и с всичко това не спираме да работим върху подобряването на качеството на услугата Pulse. И не на последно място - стриктно спазване на клубните правила. Това е гаранцията, че следващия път като стъпите в залата, ще намерите същото ниво, което е било при предишното Ви посещение. Да, може би понякога някой ще се подразни на някое наше правило, но преди да избухне и да започне да "хейтва" нека се замисли, че със сигурност има причина то да съществува. И тази причина е да се гарантира спокойствието и комфорта на всички, на него включително. 
С пожелания за успех и приятни посещения в спортни клубове Pulse.
P.S. Някъде в писмото си вметнахте, че не сте го разпространили в мрежата засега. Моля, направете го. Заедно с отговора на писмото. Ще е полезно и за други членове, и за Pulse. 
Благодаря.
Andon Atanassov
CEO
Florimont Properties Investment Fund
132, Bulgaria Blvd, Sofia
...................................................................
Резонен и качествен отговор! Благодаря за разяснението. Поемам една дълбока глътка въздух и продължавам тренировките! Наистина оценявам отговора - по мъжки качествен, сбит, ясен и надемоционален е. Личи си, че далият отговор е интелигентен, асертивен и доброжелателен. Най-малкото, прави разлика между хейтване и смирено, но откровено себезаявяване, което правя в тези редове. Ако има кой да чуе, такова здраво и градивно себезаявяване, давано от добро сърце и изцяло доброжелателно, може да бъде силно полезно за всички! С тази си статия всъщност правя безплатен PR и реклама на Пулс Фитнес и спа - защото всъщност казвам, че е много добър, че прелива от уреди, услуги и качество. Единствено се спирам на конкретно, но наистина неприятно случване и отношение.

И все пак... Добър отговор, но никъде не видях описание на маратонки... Както писах, по стадните клишета се водят овцете, а аз не желая да съм такава. Първо, аз не смятам, да тичам маратонското разстояние в тази физкултурница. Второ, описанието на маратонските обувки може да бъде изпълнено с много широки понятия, като рекламното, проникнало в подсъзнанието архетипче за такива, да се окаже наистина само пример и нищо повече, а вариациите да са всякакви, дори твърде различни от представяните. Същото се отнася и за тренировъчните шорти и панталони. Ако все пак някой е решил със сляпо следване на привнесени правила да оправдава некадърната необученост на персонала си в търговски и сърдечно човешки отношения, нека сложи 10 табели в джима си. Както е примерно във всеки от фитнесите, които уж копира:



Излиза, че за да тренираш в пулс физкултурницата, се изисква да се вкараш в квадратното мислене - или поне да се съобразиш с него... Хубаво - ако обаче искаш някой да се съобрази с теб, моля изясни с какво по-точно, в името на канарчето на леля Пена от Обеля, която някакси, странно как, държи да ѝ четеш мислите (говоря за когнитивното изкривяване "четене на мисли")... А когато човек тренира от седмица и още не знае незаявените никъде ясно правила, не е ли нормално да ги научи по деликатен, наситен с уважение, компромис и лично отношение начин, вместо да бъде гонен?! Ако човекът не вдява, има място и за по-твърди правила, но в случая ставаше дума за прецедент. Прецедент при нов, непознаващ незаявени при това правила клиент. 

При такива условия на казуса грубото ми изхвърляне придобива още по-голяма тежест, наклонявайки везните в посока груб непрофесионализъм, липса на адекватно лично отношение към клиента и просто на човещина. 

Относно уж забранените потници: доста девойки в пулса ходят именно с потници, рязани под гърдите. Не съм забелязал някой да ги е гонил... 

Относно изхвърлянето ми от фитнеса - дали ще го наречем подканяне или принуждаване, няма голямо значение, но помолване в никакъв случай не беше. При помолването на човека му се оставя избор, правят се компромиси. Първо се предупреждава, разрешава му се да си довърши започнатото любезно. Ако втори и трети път се повтаря, тогава помолването става по-настоятелно. В случая буквално си бях изгонен - никой не ме насочи адекватно (както писалият в отговора казва, че има варианти), а просто грубо настоятелно бях подканен да си обирам крушите. И защо? Защото не съм вип в тази зала ли? А нали уж отношението бе еднакво? Хм... Уж еднакво, а всъщност, както и отговорилият ми казва, за някого може, за друг не... Не ми трябват много опити, за да отгатна финансовите статуси на тези, за които може и на другите...  Без лоши чувства,просто бизнес... мдаамм... 

Това человеколюбие, това сърдечност зад външните усмивки-маски, това искрено свързване с клиента на дълбоко задушевно ниво - е сега, нали се учим от големия западен брат, а там такива животни няма, има маски, печалбарство и ... толкова.

Ето какво сподели приятелка, живееща в Германия от дълги години, ползваща фитнесите, от които уж черпят опит в пулс джимназиум: 

ъгласна съм, че правилата,особено тия които са създадени в полза на човека и неговото здраве, са за да се спазват. Не е нужно да се опариш , рипайки срещу ръжена, само поради щото си нестандарен. Но тук според мен става по-скоро въпрос за единичен случай, не за системно ходене по джинси и обувки. А всяко правило си има изключения. Липсват им осъзнаване в тая посока на голяма част от нашите работници-изпълнители, особено пък ако ги консултират външни фирми. Аз лично не съм се сблъсквала с подобно отношение в тукашните фитнеси (в Германия). Живея неотскоро в Германия и съм посещавала за дълги периоди няколко такива. Виждала съм хора, облечени с дрехи удобни,проветриви, но в никакъв случай не екип. Виждала съм и мачовци и мацки с доста секси потничета,прицвъкнати точно под гърдите. Важното беше да имат вътрешни обувки, с които не са ходили по улиците. За отношението няма да споменавам - стараят се клиента да се чувства поне като член на кралския двор. Така че си мисля, че е добре родните фитнеси да не спазват сляпо правила, а да си изработят наистина едно човешко отношение към клиентите си!"


Ако удариш два шамара на клиента си, можеш да го опишеш по много начини, с които да заобиколиш "вкарах му два в китарата!". Можеш да кажеш, че си извършил кръгово постъпателно движение, довело до тактилен контакт с лицевата част на клиента. Можеш и да кажеш, че си извършвал вибрационна мануална терапия... Шамарите обаче си остават шамари - при това, реализирани към клиент. Когато изгониш клиента си, можеш да рационализираш с описателен евфемизъм, в случая думата помолване.

Обаче да помолиш с добро сърце, с даване право на избор, аванс преди евентуални последващи действия и компромис в настоящето е едно, а да принудиш човека да се разкара на мига, без пренасочване, без съдействие, без дори адекватно общуване, си е чиста проба изгонване. 

Та така - продължавам в пулс физкултурница и надявам се, гадното чувство в корема по отношение на станалото, а оттам и към самия пулс фитнес, да се стопи! 

.....................................................................................

(1) Умишлено не искам да споменавам точно кой е служителят. Наистина нямам нищо против него. Сигурен съм, че за да се случва такава тотална липса на търговски умения и сърдечно/ човешко отношение към клиента, просто е неадекватно инструктиран от ръководството си. 

Едно искрено пожелание към собствениците на фирми в България: Дами и господа, наблегнете върху тренингите за търговски умения на служителите си - редовни, надграждащи ноу хау и практически способности обучения. Няма да съжалявате - резултатите идват, а инвестициите се възвръщат хилядократно!
Орлин Баев, обикновен човек


1 коментар:

  1. Една голяма усмивка първо, че точно вчера ми се случи почти същото пак там.
    Записах се преди малко повече от месец. Кола изобщо нямам. Докъдето и да отивам, трябва да сменям средно две транспортни средства в едната посока. Налага се да съчетавам в ежедневието си работа, университет и тренировки, а също по възможност да си нося домашна храна. Дамската чанта не е сак или раница, а ми се иска някак незабележимо да нося и екип за тренировки.
    Миналата седмица намерих гениално решение. Едни сандалки със здрава, гъвкава и нехлъзгаща се подметка, от плат, незадържащ вода, обхващащи перфектно глезена и стъпалото ми. Купих си ги специално за залата. Стават първо за тренировка в залата, после сауна и басейн. За следващия ден измити и сухи пак в чантата, че почти не заемат място и са леки като перце. Имам маратонки, гуменки, джапанки, но тежат и са обемисти.
    Вчера щастлива от разходката на Витоша отидох да тренирам. Цял ден от мерак разхождах на гръб и екипа за фитнеса по баирите. Надвечер с щастлива усмивка отидох първо да благодаря на дамата, която ми препоръча удивително ефективна добавка за отслабване. После продължих удоволствието от живота на масажиращия стол, да се възстановя малко от ходенето, че после да потренирам горна част на тялото. В това състояние на щастлива благодарност от живота вървях през залата, когато ме заговори един младеж, който не беше със служебно облекло. Каза, че не е позволено да се тренира със сандали (макар че това практически са спортни сандали по начина на изработка). Почувствах се напъдена. Меко го попитах, какво сега, трябва да си тръгна ли?! Каза да говоря с управител. Потърсих на етажа човек от персонала, но нямаше. Реших да си продължа тренировката на друг етаж. Никому не вредя. Екипът ми е функционален и подходящ за нещата, които правя (все пак не вдигам щанги). После на път към СПА зоната видях служители и разбрах от тях правилата за облекло. Жалко. Според здравия разум е достатъчно облеклото да е прилично, функционално и удобно.

    ОтговорИзтриване

Здравейте, приятели! В случай, че желаете да ми зададете въпрос и очаквате отговор, моля пишете ми тук в коментарите!