Страници

вторник, 14 март 2017 г.

Как да задържа мъжа?

 Забележка: Статията представлява извадка от кореспонденция, осъществена в рубрика "Психотерапия онлайн", в сайта http://beinsadouno.com .

К: 

Здравейте, накратко съм млада жена  на 33 доста добре изглеждаща, приемам себе си за възпитана и умна жена на престижна работа, но без сериозна  връзка вече много много години.Разказвам последната случка с последния мъж, с който се запознах, но тя повтаря всички мои предни в последните години такива.От общи познати се запознаваме, той много ме харесва и почва да ме търси, аз не съм от тея дето в началото имат кой знае какъв интерес,той продължава да ме търси всеки ден, след известно време излязохме пак с общи познати отношението му чудесно,уважително и почвам вече да се замислям и за следваща среща само 2-та.Излизаме, говорим той очевидно много ме харесва казва го показва го, а аз хем показвам, но хем се държа леко на дистанция-всичко е чудесно.Минава време например месец,правя секс с тоя мъж, той не се променя или отдръпва и даже иска да се виждаме още повече.Той ме води по вечери ходим заедно по централните заведения държи ме за ръка, уверява ме че има чувства към мен, колко съм различна и т.н.... и след още време например месец два аз наистина почвам да вярвам на тоя човек и почвам да изпитвам чувства към него и тогава вече нещо става, аз ли на  енергийно ниво се сковавам вътрешно, но...ето сега пак той почна да става много зает, да има много работа, казва ще се обадя а не го прави, после минава ден два пише нещо от рода къде си?постоянно пита къде си?едва ли не да не ме засече някъде,а аз нито мрънкам нито му държа сметка опитвам се да се владея,а вътрешно се побърквам още в деня, в който не е звъннал или не е писал и постоянно си мисля, че е с друга...и като ми пише гледам да го излъжа, че съм на гости или съм на спорт, за да не показвам слабост аз съм в нас и те чакам.И не стига че той е все зает аз като го поканя за кафе,обяд или вечеря веднага казва зает съм или ще се чуем и не звъни(това пред последните 15 дни), естествено разбирам че е ходил на любим наш ресторант и на фитнес и аз решавам, че си има друга и приемам факта-не го търся въпреки, че вътрешно супер страдам и ми е кофти. После той се включва и си говорим и ми казва-Имам чувството, че нарочно не се виждаш с мен, липсваш ми, кога ще се видим и аз му предлагам утре на обяд, той казва добре и на следващия ден даже не звъни.Вечерта късно късно в 23ч ми звъни и пише и отново Къде си?А аз отговарям вече шеговито спокойно няма да се засечем, не се притеснявай,а той само пише къде си, къде,а аз отговорих прекрасно изкарване ти желая!!И от тогава насам 3 дни нито ред, та какво е това като ще ме разкарва ок да ме разкарва, но щ се включва и извърта все едно много ме харесва а аз го избягва.Това мъжка стратегия е като излиза с няколко жени ли?или съм прекалено студена ли или какво е обяснете ми?А като цяло през последните години все подобно ми се случва,излизам харесват ме и на някакво ниво без никакво обяснение се отдръпват и така се приключва, аз драми не правя не искам и обяснения, но ми писна защото тоя мъж последния много се влюбих е него и пак стоя чакам телефони,страдам.Къде греша ми кажете,какво значи подобен тип поведение?Как да се държа с мъж който ми е важен, за да не побягне или да не предпочита друга
Благодаря!

Орлин: 

Току що ми излезе на телефона писането ти, прочетох и отговарям.

Отвън навътре ли да почна или отвътре навън? Хайде отвън, от поведенията, които ти липсват - те пък водят към характера и по-цялостната работа по себе си. 

Веднага се вижда, че не умееш да поставяш здрави граници в отношенията, чакаш мъжът да се досеща, което за повечето мъже е кауза пердута. Здрави граници, поставени в откровен разговор: "Искам от теб това и това! Като кажеш нещо, за мен това е мъжко, да го изпълняваш. Искам да се чуваме два пъти (еди си колко си) на ден, да излизаме толкова и толкова...". Ясно заявени граници в параметрите, отношенията, времето, срещите... Мъжкият мозък има нужда от такива заявености, макар и жената да си мисли, че мъжът като нея едва ли не чете мисли. Не чете - трябва точно и ясно да му се заявят нещата. Когато така ясно поставяш изискванията си, ти се налага и да посрещнеш сега несъзнавания от теб страх, че така си лоша и ако го правиш, другият ще се отдръпне, ще те изостави, ще оттегли любовта си. Така порастваш. Истината е, че точно, когато го правиш, когато ясно и спокойно поставяш такива изисквания, даваш послания за самоувереност, харизма, себедоверие и мъжът си изпочупва краката да бърза да се съобрази и го прави с огромно удоволствие, като те уважава и истински вътрешно се свързва с теб, като болт с гайка. Защото всеки външно твърд мъж е вътрешно слаб и търси женското вдъхновение и граници в емоционален план. Сега, когато не заявяваш ясно себе си, даваш несъзнавани послания, че човек може да прави каквото си иска, да се обади или не, да спази уговорка или не, сякаш няма значение. Послания за неглижиране. 

Когато поставяш ясни заявени граници, се учиш да се обичаш, приемаш дълбоко - така се получава. Тогава, на фона на това самоуважение и ясни правила, играта за теб преминава на по-високо ниво. Някой го нарича умение за съблазняване, друг за привличане. Аз го наричам чаровна харизма. Тя идва от психиката - виждал съм жени не особено красиви, за които обаче можеш и искаш живота си да дадеш, както и други, красавици, които е добре да са кукленско хубави и да мълчат, тъй като когато кажат или направят каквото и да е, липсата на харизма ги кара да изглеждат като гумени играчки без стойност. В основата на харизмата е самоуважението, за което говорихме по-горе. Разбира се, най-сигурно то се гради в процес на психотерапия, чрез промяна на мисленето, хипноза, медитация, групова работа с опити по себезаявяване и доверие... Когато имаш това самоуважение, можеш спокойно да се заявяваш ясно, а в дълбочината ти на мястото на оралната празнина (про термин) заживее самостойно доверие, тогава привличащата харизма може да се обобщи до следнотго: "Давам ти това, което искаш, за да получа аз каквото искам!".Това още се нарича умение за синхрон и повеждане. А какво иска мъжът, на когото вече си поставила здрави граници, с което си му дала послания за себеуважение и доверие в теб? Иска да чуе, че е мъжествен, че става, че е голям, че може. Иска да го мотивираш и вдъхновиш (не с мрънкане и триене на сол на главата или мълчене, не за Бога) така, че дори само присъствието ти и вярата ти в него да го кара "планини да премества". Е, или поне да се опитва, но ти да видиш, че при такава жена зад себе си, мъжът наистина го прави! Тоест, посланията ти за себеуважение и доверие в теб самата при поставяне на здрави граници са го накарали да ти се довери, да ти вярва дълбоко. Тогава съблазняващото привличане поставя общуването на по-високо ниво. Даваш ли му на мъжа каквото иска от теб - мотивиране емоционално, сексуално, чувствено, интуитивно, той буквално е готов ако се наложи, да умре за теб. А умееш ли така да го мотивираш, съблазняваш и вдъхновяваш, ти го караш да покори бизнес еверестите, да направи и немислимото, ако нямаше този женски стимул зад себе си. Метафората за това, за което говоря, е че мъжът е като рицар, като воин, а жената зад него му е вдъхновителка, без която би бил мижитурка. както казах, мъжът е силен външно - мускули, логика, работа, постигане, действеност. Но е слаб вътрешно, в емоциите, чувствата, интуицията - там е отрицателна полярност. Когато жената е жена и е зад него, нейното собствено доверие в себе си, а оттам и в него, вдъхновяващото ѝ мотивиране, могат да го накарат да порасне като личност, като професионалист, като човек във всяка една сфера. А какво по-естествено е за жената да може да съблазнява?! 

Накратко, имаш да се учиш да се себезаявяваш асертивно и спокойно. Когато се учиш да го правиш, от една страна ти се налага да прегърнеш дълбоките си страхове от необичаност и самота - така се стапят. От друга страна, така се учиш да съблазняваш, да бъдеш привличащ, чаровен, чародеен магнит. Забележи, че ползвам думичката съблазняване в контекста на абсолютно нормалната, дадена от природата и реда на нещата комуникация, без грам намек за манипулация. Не, за естествени нива, вложени от самата природа в мъжко-женското общуване говоря! 

Как да работиш по горните податки и насоки? От теб си зависи доколко ще чуеш и колко искаш да разкриеш чародейката, която си!

Ето някои възможности:

Виж тези статии: 


Имаше и една книга: "Войната за капака на тоалетната чиния" или нещо такова. Не съм я чел, но съм чувал, че е добра. Има и много други книги в тази посока, разбира се. 

Над четенето, би ти помогнало:

- Психотерапия при добър колега, в която се учиш на себезаявяване, себеприемане, привличаща харизма. Лична, групова, уъркшопи.
- НЛП курс, практик и мастър ниво. Кратки са, но ценни обучения и за разлика от школите в психотерапията, са отворени за всеки. Ако тук решиш да се възползваш, свържи се с мен, за да те насоча и подсигуря присъствието ти на подходящо обучение и тренер.

Е, тръгвам да поработя. Успехи!

.............................

Орлин Баев

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Здравейте, приятели! В случай, че желаете да ми зададете въпрос и очаквате отговор, моля пишете ми тук в коментарите!